Σάββατο, 31 Ιουλίου 2010
Σκληρή κόντρα μεταξύ κυβέρνησης και απεργών..
Σε μετωπική σύγκρουση οδηγούνται κυβέρνηση και ιδιοκτήτες βυτιοφόρων και φορτηγών, ενώ την ίδια ώρα με απόφαση της κυβέρνησης οι ένοπλες δυνάμεις και βυτιοφόρα ιδιωτικής χρήσης, σε συνεργασία με τις εταιρείες πετρελαιοειδών, εντάσσονται στο σχέδιο κάλυψης των δημοσίων αναγκών σε καύσιμα.
Όπως αποφάσισε η διυπουργική επιτροπή, που συνεδρίασε υπό τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Θεόδωρο Πάγκαλο, οι ένοπλες δυνάμεις θα διασφαλίζουν με δικά τους μέσα την τροφοδοσία με καύσιμα κρίσιμων τομέων, όπως τα αεροδρόμια, μονάδες της ΔΕΗ και τα νοσοκομεία. Με την ίδια απόφαση, εάν χρειαστεί, αρματαγωγά του.. Πολεμικού Ναυτικού θα συμβάλουν στην κάλυψη των αναγκών των νησιών μεταφέροντας βυτιοφόρα.
Η διυπουργική αποφάσισε επίσης να διαβιβαστούν στους αρμόδιους εισαγγελείς τα στοιχεία όλων των παραβατών για την άσκηση ποινικών διώξεων, ενώ οι κυρώσεις, που θα φτάνουν μέχρι και την αφαίρεση της άδειας θα εφαρμόζονται αμέσως.
Στην κυβερνητική ανακοίνωση τονίζεται ότι «η άρνηση των ιδιοκτητών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης να συμμορφωθούν στις αποφάσεις της Πολιτείας για την επίταξη των οχημάτων και των προσωπικών τους υπηρεσιών συνιστά βαριά προσβολή της έννομης τάξης, πλήττει το κοινωνικό σύνολο και αντιμετωπίζεται άμεσα».
Επικριτικός προς τους απεργούς ήταν και ο υπουργός Μεταφορών, Δημήτρης Ρέππας, ο οποίος μετά τη συνεδρίαση της επιτροπής τόνισε ότι «η Πολιτεία δεν είναι ανοχύρωτη, η κοινωνία δεν είναι απροστάτευτη και ότι η μεταρρύθμιση θα προχωρήσει». Παράλληλα διευκρίνισε ότι η κυβέρνηση έκανε στους απεργούς πολλές προτάσεις, αλλά συνάντηση την άρνηση και τους προειδοποιεί ότι «θα είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για τη συνέχεια».
Την ίδια ώρα οι ιδιοκτήτες βυτιοφόρων και φορτηγών παραμένουν στις θέσεις τους και παρά την επίταξη συνεχίζουν την απεργία, ενώ ετοιμάζονται να προσβάλλουν και νομικά τις αποφάσεις της κυβέρνησης.
Το απόγευμα στη Θεσσαλονίκη σημειώθηκαν και επεισόδια, όταν οι απεργοί εμπόδισαν επιταγμένο όχημα να προσεγγίσει τα διυλιστήρια και να φορτώσει καύσιμα. Το αποτέλεσμα ήταν να επέμβουν τα ΜΑΤ και από τις συμπλοκές να τραυματιστούν ελαφρά δύο απεργοί.
Την ίδια ώρα στην Αθήνα, οι απεργοί έκαναν πορεία προς τη Βουλή όπου επέδωσαν ψήφισμα, ζητώντας την αλλαγή των διατάξεων του νομοσχεδίου.
Νωρίτερα στη Γενική Συνέλευσή τους είχαν αποφασίσει τη συνέχιση της απεργίας παρά την επίταξη, αν και κατά τη διάρκεια της συνέλευσης ακούστηκαν και προτάσεις για λύση της απεργίας.
Οι επιπτώσεις στην αγορά από τη συνέχιση της απεργίας είναι μεγάλες, καθώς μόνο το 10% - 15% των πρατηρίων της Αττικής έχει καύσιμα, ενώ τεράστια προβλήματα καταγράφονται και σε κλάδους του τουρισμού και στη βιομηχανία.
Για να διευκολυνθεί η τροφοδοσία της αγοράς το συντομότερο δυνατόν ο υπουργός Μεταφορών υπέγραψε την Παρασκευή απόφαση με την οποία αίρονται τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας βυτιοφόρων φορτηγών οχημάτων, κατ’ εξαίρεση,
Όπως αποφάσισε η διυπουργική επιτροπή, που συνεδρίασε υπό τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Θεόδωρο Πάγκαλο, οι ένοπλες δυνάμεις θα διασφαλίζουν με δικά τους μέσα την τροφοδοσία με καύσιμα κρίσιμων τομέων, όπως τα αεροδρόμια, μονάδες της ΔΕΗ και τα νοσοκομεία. Με την ίδια απόφαση, εάν χρειαστεί, αρματαγωγά του.. Πολεμικού Ναυτικού θα συμβάλουν στην κάλυψη των αναγκών των νησιών μεταφέροντας βυτιοφόρα.
Η διυπουργική αποφάσισε επίσης να διαβιβαστούν στους αρμόδιους εισαγγελείς τα στοιχεία όλων των παραβατών για την άσκηση ποινικών διώξεων, ενώ οι κυρώσεις, που θα φτάνουν μέχρι και την αφαίρεση της άδειας θα εφαρμόζονται αμέσως.
Στην κυβερνητική ανακοίνωση τονίζεται ότι «η άρνηση των ιδιοκτητών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης να συμμορφωθούν στις αποφάσεις της Πολιτείας για την επίταξη των οχημάτων και των προσωπικών τους υπηρεσιών συνιστά βαριά προσβολή της έννομης τάξης, πλήττει το κοινωνικό σύνολο και αντιμετωπίζεται άμεσα».
Επικριτικός προς τους απεργούς ήταν και ο υπουργός Μεταφορών, Δημήτρης Ρέππας, ο οποίος μετά τη συνεδρίαση της επιτροπής τόνισε ότι «η Πολιτεία δεν είναι ανοχύρωτη, η κοινωνία δεν είναι απροστάτευτη και ότι η μεταρρύθμιση θα προχωρήσει». Παράλληλα διευκρίνισε ότι η κυβέρνηση έκανε στους απεργούς πολλές προτάσεις, αλλά συνάντηση την άρνηση και τους προειδοποιεί ότι «θα είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για τη συνέχεια».
Την ίδια ώρα οι ιδιοκτήτες βυτιοφόρων και φορτηγών παραμένουν στις θέσεις τους και παρά την επίταξη συνεχίζουν την απεργία, ενώ ετοιμάζονται να προσβάλλουν και νομικά τις αποφάσεις της κυβέρνησης.
Το απόγευμα στη Θεσσαλονίκη σημειώθηκαν και επεισόδια, όταν οι απεργοί εμπόδισαν επιταγμένο όχημα να προσεγγίσει τα διυλιστήρια και να φορτώσει καύσιμα. Το αποτέλεσμα ήταν να επέμβουν τα ΜΑΤ και από τις συμπλοκές να τραυματιστούν ελαφρά δύο απεργοί.
Την ίδια ώρα στην Αθήνα, οι απεργοί έκαναν πορεία προς τη Βουλή όπου επέδωσαν ψήφισμα, ζητώντας την αλλαγή των διατάξεων του νομοσχεδίου.
Νωρίτερα στη Γενική Συνέλευσή τους είχαν αποφασίσει τη συνέχιση της απεργίας παρά την επίταξη, αν και κατά τη διάρκεια της συνέλευσης ακούστηκαν και προτάσεις για λύση της απεργίας.
Οι επιπτώσεις στην αγορά από τη συνέχιση της απεργίας είναι μεγάλες, καθώς μόνο το 10% - 15% των πρατηρίων της Αττικής έχει καύσιμα, ενώ τεράστια προβλήματα καταγράφονται και σε κλάδους του τουρισμού και στη βιομηχανία.
Για να διευκολυνθεί η τροφοδοσία της αγοράς το συντομότερο δυνατόν ο υπουργός Μεταφορών υπέγραψε την Παρασκευή απόφαση με την οποία αίρονται τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας βυτιοφόρων φορτηγών οχημάτων, κατ’ εξαίρεση,
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου